Monday 15 August 2011

delicious chocolate cake

semalam aku da cuba buat..mmg sedap giler, x sangka aku bole buat dgn x de oven..
aku bakar guna tempat pengukus je..tp jgn api besar, guna api sekecil-kecilnye...

lupa nak amik gambar...tp mmg terbaik..
ank2 semua suke mkn...
















inila hasilnye, ni je yg tggal..heheh..lupa nak amik gambar..
tp mmg sedap,..korg kene cuba...

delicious chocolate cake
by: fromintankitchen.blogspot.com


Bahan A
2 cwn tepung gandum/superfine
¾ cwn serbuk koko
2 sudu kecil soda bikarbonat
2 sudu kecil b.powder

Bahan B
2 cwn gula castor
1 cwn susu cair
1 cwn myk masak @ butter dicairkan (saya guna butter)
1 cwn air panas suam
1 sudu besar coklat emulco
3 biji telur

Ayak Bhn A, ketepikan
Campur semua Bhn B dan kacau sebati (guna whisker aje)
Masukkan Bhn A ke dlm bahan B dan gaul rata
Bakar 50’-1 jam, suhu 150C, api atas bawah atau sehingga masak.
Guna loyang 8x8
saya hanya bakar di atas dapur gas selama 1 jam dgn api ygsgt kecil..

Topping mudah tapi sedap
1/2 cwn serbuk koko
1 cwn gula
2 1/2 cwn air (saya guna susu cair)
1/2 cwn tpg jagung
2 sudu besar majerin/ butter

Masuk semua bhn dlm bekas dan masakkan atas dapur dngan menggunakan api kecil, sentiasa dikacau. Bila dah siap, sejukkan sebentar dan sapu terus disekeliling kek. Hias ikut kreativiti masing2.


No comments:

Post a Comment